A GAZETA DE ALGOL

"O morto do necrotério Guaron ressuscitou! Que medo!"

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 |And Chaz didn’t learn the Megido.|{{:diversos:curiosidades:psivport028.gif|}}| |And Chaz didn’t learn the Megido.|{{:diversos:curiosidades:psivport028.gif|}}|
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-^  "The Return of Alis" Phantasy Star that wasn’t  ^^ +||| 
-|During the production of Phantasy Star 4there were some ideas that didn’t appear on the final version of the game.|{{:diversos:curiosidades:psivport029.jpg?325|}}| +^  "The Return of Alis" the Phantasy Star IV that never happened  ^^ 
-|For example, an opening sequence including pictures of the previous games|{{:diversos:curiosidades:psivport030.jpg?325|}}| +|During the pre-production of Phantasy Star IV, some ideas ended up not appearing in the final version of the game. One of those is the title which would be "Phantasy Star: The Return of Alis" and it would have been developed for the Mega-CD.|{{:diversos:curiosidades:psivport029.jpg?325|}}| 
-|What a pity that opening wasn’t on the final version...|{{:diversos:curiosidades:psivport031.jpg?325|}}| +|Despite FMVdubbing and many more things being planned, (probably) due to the low sales of the Mega-CD, the original project was abandoned and a lot of things were left. And we ended up with a cartridge game with not so much in common with the original planning. Among the differences with the final version, there would be an opening sequence with a flashback from the previous three games. It's a shame that not even this opening survived in the final version.|{{:diversos:curiosidades:psivport030.jpg?325|}}| 
-|What’s really a pity is that the authors planned to make 3D mazes like Phantasy STar 1It’s said, however, that the numerous mazes of PS 4 would take too much memory, and that idea was abandoned (though the book Phantasy Star Compedium says that 3D dungeons were monotonous).|{{:diversos:curiosidades:psivport032.gif?325|}}| +|The story, that would have happened right after the events of Phantasy Star III, had an intergalactic slave trade as a theme.|{{:diversos:curiosidades:psivport031.jpg?325|}}| 
-|Embora a conexão com Alis Landale (Heronia do primeiro Phantasy Star-Master System) já fosse incerta desde as primeiras concepções do projeto (Como de fato NÃO se concretizou), e o nome do jogo tenha sido criado apenas por nostalgia, a certeza absoluta era de que Dark Force estava envolvido na trama.|{{:diversos:curiosidades:psivport065.png?325|}}| +|However, what really made the fans sad was the plan of using 3D mazes much like the ones in Phantasy Star ISince the great variety of mazes required by Phantasy Star IV would require a lot of cartridge memory, the idea ended up being abandoned (despite the fact that in the Phantasy Star Compendium they point out that the 3D mazes would be boring).|{{:diversos:curiosidades:psivport032.gif?325|}}| 
-|Algumas das artes já mostravam que muitas coisas já estavam definidascomo por exemploa aparência dos personagensE curiosamente essas imagens davam a entender se tratarem de Nei (ネイ) de Phantasy Star II Wren/Shirren/Searren Type 386 de Phantasy Star III. Fora que essa imagem do Rune Walsh/Thray Walsh (スレイ・ウォルシュ) é bem no estilão dos personagens principais de Phantasy Star III (Chaz seria mais um descendente de Alis?).|{{:diversos:curiosidades:psivport066.png?325|}}| +|Even considering that some direct relation to Alis Landale (heroine of Phantasy Star - Master System) were uncertain since the first ideas for the game (what in fact didn't happenand the name of the game was created only for nostalgic purposesthe only certainty was the appearence of Dark Force.|{{:diversos:curiosidades:psivport065.png?325|}}| 
-|Outras artes mostravam semelhanças com a arte final utilizada na versão The End of the Millennium de Phantasy Star. Como esse espaçoque é parecido com uma imagem que aparece quando LeRoof revela o segredo da Genesis Algoliana...|{{:diversos:curiosidades:psivport067.png?325|}}| +|Some of the artwork was already showing that many things were decided likefor examplethe characters appearencesAnd funny enough, those images gave the idea that they would be Nei (ネイ) from Phantasy Star II and Wren/Shirren/Searren Type 386 from Phantasy Star III. And the image of Rune Walsh/Thray Walsh (スレイ・ウォルシュ) seems to have the same style of the main characters from Phantasy Star III (Would Chaz be another Alis' descendent?).|{{:diversos:curiosidades:psivport066.png?325|}}| 
-|...e esse outro caso que pode ser visto na apresentação do Phantasy Star IV “final”, onde surge um planeta ao fundo com escombros. Repare que o planeta é exatamente o mesmo da arte da concepção inicial, única diferença significativa (Além das rochasé a ausência de Chaz na versão final.|{{:diversos:curiosidades:psivport068.png?325|}}| +|Other artwork was showing similarities with the final art used in the "The End of the Millenium" version of Phantasy Star. Likefor example, this space that looks like an image when LeRoof reveals the secret behind the genesis of Algol...|{{:diversos:curiosidades:psivport067.png?325|}}| 
-|Curiosamente surgiram tambémna época áurea das revistas especializadas em gamesuma imagem de um possível GamePlay afirmando se tratar de um novo Phantasy Star...|{{:diversos:curiosidades:psivport069.png?325|}}| +|...and this other example can be seen in the opening sequence of the final version of Phantasy Star IV where we can see ruined planet on the background. Take notice that the planet is exactly the same as the one of the concept art and the only important difference (besides the rocksis the absence of Chaz in the final version.|{{:diversos:curiosidades:psivport068.png?325|}}| 
-|...entretanto foi constatado (Graças a uma pessoa de nick Oath) que era apenas uma foto de outro jogo chamado Sorcerer's Kingdom desenvolvido pela Treco Corporation e lançado em 1992 (As árvores são idênticas).|{{:diversos:curiosidades:psivport070.png|}}|+|Curiously enoughduring the golden age of video game magazinesa supposed gameplay image surfaced while advertising it as a new Phantasy Star...|{{:diversos:curiosidades:psivport069.png?325|}}| 
 +|...however it was discovered (thanks to someone under the nickname Oath) that it was only a picture from another game called Sorcerer's Kingdom developed by Treco Corporation and released in 1992 (the trees are identical).|{{:diversos:curiosidades:psivport070.png|}}|
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 ^  Quotations?  ^^ ^  Quotations?  ^^
Linha 96: Linha 97:
 |From Kuran, check this out, you can go back to an invisible spaceport on Motavia. If you activate this curiosity right on the beginning of the game, however...|{{:diversos:curiosidades:psivport063.gif|}}| |From Kuran, check this out, you can go back to an invisible spaceport on Motavia. If you activate this curiosity right on the beginning of the game, however...|{{:diversos:curiosidades:psivport063.gif|}}|
 |...it happens the known situation that you can’t leave Piata, yet.|{{:diversos:curiosidades:psivport064.gif|}}| |...it happens the known situation that you can’t leave Piata, yet.|{{:diversos:curiosidades:psivport064.gif|}}|
 +^  Versão para Nintendinho  ^^
 +|Wait a second, it can only be a joke! Phantasy Star 4 on NES? In a certain way, it is sort of a joke. It’s not an official game. It’s a chinese pirate version for NES.|{{:diversos:curiosidades:001_ps4_nes1.gif|}}|
 +|There are various names for the game (Xing He Zhan Shi, Xing Ji Zheng Ba, Xing Zhan Qing Yuan), each one adding a piece of the game to the previous version.|{{:diversos:curiosidades:002_ps4_nes2.gif|}}|
 +|It seems that the game isn’t complete yet. I played Xing Zhan Qing Yuan until Tonoe and I couldn’t get out of the town anymore.|{{:diversos:curiosidades:003_ps4_nes3.gif|}}|
 +|Despite the simple graphics, the game is impressive because it has the cut scenes and the same variousness of enemies. Weapons also have their own icon on the items list. On the other hand, mazes are much more simple (sometimes you can see the whole maze on screen) and the songs are totally different.|{{:diversos:curiosidades:004_ps4_nes4.gif|}}|
  
-^  [[diversos:curiosidades:ps3|⇐ Curiosidades sobre Phantasy Star III]]  ^  [[diversos:curiosidades:start|Página inicial]]  ^  [[http://gazetadealgol.com.br/diversos/curiosidades/psa|Curiosidades sobre Phantasy Star Adventure ⇒]]  ^+^  [[diversos:curiosidades:ps3eng|⇐ Phantasy Star III]]  ^  [[diversos:curiosidades:start|Home Page]]  ^  [[http://gazetadealgol.com.br/diversos/curiosidades/psaeng|Phantasy Star Adventure ⇒]]  ^
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diversos/curiosidades/ps4eng.1607208844.txt.gz · Última modificação: 2020/12/05 14:54 por yoz